گزارش جلسات دوهفتهیکبار مجمع خیرین استان قزوین (۱۶/۱۲/۱۴۰۲)
جلسۀ اعضای مجمع خیرین مدرسهساز، با حضور اعضای مجمع، مدیر کل اداره کل نوسازی مدارس، مسئول مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی مدارس و ادارۀ آموزش و پرورش برگزارشد.
به گزارش سایت مجمع خیرین استان قزوین، جلسۀ این مجمع، امروز بعد از ظهر، ۱۶ اسفند ۱۴۰۲، در محل مجمع استان قزوین با حضور رئیس و مدیر عامل مجمع و سایر اعضای آن تشکیل شد. در این جلسه مدیرکل و مسئول مشارکتهای مردمی اداره کل نوسازی مدارس و مسئول مشارکت های مردمی ادارۀ آموزش و پرورش استان قزوین نیز حضور داشتند، حاضرین به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل جاری مجمع استان قزوین پرداختند.
در این جلسه در ابتدا، گزارشی از افتتاح مدارس خیرساز در هفتۀ اخیر توسط مدیر عامل مجمع مطرح شد و این مدارس را دارای کیفیت مناسب و شرایط استاندارد دانست.
سپس، جعفری پور، عضو مجمع، مواردی پیرامون کمیسیون اجتماعی و شرایط تشکیل آن مواردی مطرح کرد و با توجه به جنبۀ ترویجی این کمیسیون برای امر مدرسه سازی، تشکیل آن در دستور کار مجمع خیرین استان قزوین قرار گرفت. در این رابطه به اهمیت بهره گیری از تجارب سایر استان ها در این زمینه اشاره شد.
در بخش دیگری از جلسه مشکلات یکی از مراجعین به مجمع، جهت تغییر کاربری زمین از آموزشی، مطرح و با توافق نظر حاضرین، پیشنهادی برای رفع این مشکلات ارائه شد.
از دیگر موضوعات، اعلام آمادگی بنیاد علمی-آموزشی قلمچی برای مشارکت در تکمیل مدارس نیمه تمام در استان و لزوم تصمیم گیری در این رابطه بود.
برخی درخواست های مدارس اسثنایی در استان، جهت تعمیر و تجهیز، در این جلسه مطرح شد و اعضا بر اهمیت پیگیری و حل مشکلات این مدارس تأکید داشتند.
در ادامه، برنامه ریزی برای کمک به دانش آموزان کم بضاعت، برای سال نو مورد توجه قرار گرفت. ابرهیم زاده، مسئول مشارکت های مردمی آموزش و پرورش، از مجمع دانش آموز یاری به عنوان بستری برای شناسایی و کمک به برخی دانش آموزان کم بضاعت یاد کرد و به برخی فعالیت های این مجمع برای دانش آموزان اشاره کرد. در این زمینه اعضای مجمع بر الویت انجام کار اساسی جهت رفع محرومیت و حفظ عزت نفس دانش آموزان تأکید داشتند.
در پایان مسئول مالی مجمع از ادامۀ روند اخذپروانه و ثبت دفتر مجمع صحبت کرد و توضیحاتی دربارۀ حساب های بانکی و برخی امور مالی، ارائه داد. این جلسه با تقدیر و تشکر مدیر عامل از همکاری اعضا پایان یافت.